Servicevoorwaarden Vasiliadi BBQ

Gelieve aandachtig te lezen. Deze Servicevoorwaarden („Voorwaarden”) zijn van toepassing op alle contracten, boekingen en diensten die worden geleverd door Vasiliadi BBQ (het „Bedrijf”, „wij”, „ons”, „onze”) voor barbecuecatering, barbecue-evenementen ter plaatse en aanverwante diensten in Amsterdam en elders in Nederland. Door een offerte aan te vragen, een bestelling te plaatsen, een aanbetaling te doen of anderszins gebruik te maken van onze diensten, accepteert u deze voorwaarden.

Vasiliadi BBQ


E-mail voor escalaties: nick@vbbq.nl
E-mail voor eventuele verzoeken of vragen: info@vbbq.nl

Vestigingsadres: Amsterdam, August Allebeplein 213, postcode 1062AB

Neem contact op met: +31625171167

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle cateringdiensten, menu's, evenementen, koken ter plaatse, personeel, verhuur van apparatuur, bezorging, installatie, panne en alle aanvullende diensten (samen „Diensten”) die Vasiliadi BBQ levert. Elke wijziging moet schriftelijk worden overeengekomen.

  1. Offertes zijn geldig voor de periode die op de offerte staat vermeld (of 30 dagen als er geen termijn is vermeld).
  2. Een contract komt tot stand wanneer we de boeking schriftelijk bevestigen (e-mail of ondertekende orderbevestiging) en we de vereiste aanbetaling hebben ontvangen.
  3. De klant is de persoon of entiteit die diensten bestelt en is verantwoordelijk voor de betaling en voor de naleving van eventuele locatie- of gemeentelijke regels.

  1. De prijzen in onze offertes zijn vermeld in euro en exclusief btw, tenzij anders vermeld. De toepasselijke btw wordt in rekening gebracht in overeenstemming met de Nederlandse btw-wetgeving.
  2. Een niet-terugbetaalbare aanbetaling van [xx]% is vereist om boekingen te bevestigen (bedrag vermeld op de offerte). Het resterende saldo is verschuldigd zoals vermeld op de factuur (meestal 14 of 7 dagen voor het evenement). Te late betalingen kunnen leiden tot wettelijke handelsrente en incassokosten.

  1. Annuleringen door de Klant moeten schriftelijk worden gedaan. Annuleringskosten zijn van toepassing zoals vermeld in de bevestiging — doorgaans: volledige terugbetaling van de aanbetaling bij annulering > 90 dagen, gedeeltelijke terugbetaling binnen 90 tot 30 dagen en hogere kosten voor laattijdige annuleringen. (Pas de percentages aan volgens uw beleid.)
  2. Wijzigingen in het aantal gasten of het menu moeten vóór de deadline op de bevestiging worden gemeld. Als wijzigingen te laat worden gemeld, kunnen er kosten in rekening worden gebracht voor gekocht eten, personeel en apparatuur gereserveerd.

6. Verantwoordelijkheden van de klant (vergunningen, locatie, nutsvoorzieningen)

  1. Wanneer een evenement plaatsvindt op openbaar terrein, op een openbaar plein of wanneer speciale structuren nodig zijn, is de klant verantwoordelijk voor het verkrijgen van alle evenementenvergunningen, locatievergunningen, objectvergunningen, tijdelijke verkeersmaatregelen of soortgelijke goedkeuringen die vereist zijn door de gemeente Amsterdam, tenzij we uitdrukkelijk schriftelijk overeenkomen om deze taken uit te voeren. De stad op de hoogte brengen of een vergunning aanvragen is vaak vereist en kan veel tijd in beslag nemen.
  2. Als het evenement alcohol omvat die aan gasten ter plaatse wordt geserveerd, moet de klant zorgen voor een geschikte alcoholvergunning of dat de locatie in het bezit is van een dergelijke vergunning; als we alcohol willen verstrekken, hebben we een schriftelijke bevestiging nodig dat de benodigde vergunningen of licenties aanwezig zijn. De verkoop/schenking van alcohol in Nederland is gereguleerd en mogelijk is een alcoholvergunning vereist.
  3. De klant moet zorgen voor toegang tot nutsvoorzieningen (water, elektriciteit) en een veilige werkruimte voor ons personeel. Als stroom/water niet beschikbaar of onveilig is, kunnen we extra apparatuur in rekening brengen of weigeren om verder te gaan als de gezondheid en veiligheid in gevaar zouden komen.

7. Voedselveiligheid, hygiëne en naleving van de wet

  1. Vasiliadi BBQ werkt in overeenstemming met de Nederlandse voedselveiligheidswetgeving en hanteert een voedselveiligheidsplan op basis van HACCP-principes (of een goedgekeurde hygiënecode) die van toepassing is op catering en mobiele foodservices. We implementeren temperatuurregeling, allergenenbeheer en veilige transport-/kookmethoden. De wet verplicht horecabedrijven om HACCP of een goedgekeurde hygiënecode te documenteren en te volgen.
  2. De klant moet ons ten minste [X] dagen voor het evenement schriftelijk op de hoogte stellen van bekende voedselallergieën, intoleranties, dieetbeperkingen of speciale vereisten. We zullen redelijke inspanningen leveren om hieraan tegemoet te komen, maar kunnen geen verantwoordelijkheid aanvaarden voor niet-aangegeven allergieën.
  3. De NVWA houdt toezicht op de naleving van de voedselveiligheidsregels in Nederland. We zullen meewerken aan eventuele officiële inspecties.

8. Personeel, onderaannemers en apparatuur

  1. We bieden opgeleid personeel voor koken, service en installatie. Waar nodig kunnen we gescreende onderaannemers inschakelen. Het bedrijf blijft verantwoordelijk voor de prestaties van alle onderaannemers die we inschakelen.
  2. Alle apparatuur blijft ons eigendom, tenzij anders overeengekomen. De klant is verantwoordelijk voor de redelijke verzorging van de gehuurde apparatuur; schade of verlies veroorzaakt door de klant of gasten wordt in rekening gebracht.

9. Aansprakelijkheid en verzekering

  1. We hebben een wettelijke aansprakelijkheids- en productaansprakelijkheidsverzekering die geschikt is voor cateringactiviteiten. De klant kan voorafgaand aan het evenement een bewijs van verzekering aanvragen. [Vul indien gewenst verzekeraar- en polisnummer in].
  2. Onze aansprakelijkheid voor directe schade veroorzaakt door onze niet-naleving van deze voorwaarden is beperkt tot de totale kosten die zijn betaald voor de diensten voor de betreffende gebeurtenis, behalve in gevallen van grove nalatigheid of opzettelijk wangedrag.
  3. Wij zijn niet aansprakelijk voor indirecte, gevolgschade of bedrijfsschade; winstderving; of verliezen veroorzaakt door omstandigheden waarover wij geen controle hebben (overmacht).
  4. De klant is verantwoordelijk voor de daden van zijn gasten, organisatoren van evenementen en personeel van de locatie en voor het afsluiten van een eventuele locatieverzekering die door de eigenaar van de locatie wordt vereist.

10. Overmacht

We zijn niet aansprakelijk voor vertragingen of tekortkomingen in de uitvoering veroorzaakt door gebeurtenissen waarover we redelijkerwijs geen controle hebben (inclusief maar niet beperkt tot extreme weersomstandigheden, stakingen, transportverstoringen, overheidsmaatregelen, noodsituaties op het gebied van de volksgezondheid en het weigeren van vergunningen). In dergelijke gevallen zullen we proberen redelijke alternatieven voor te stellen en moet de klant meewerken. Als de uitvoering onmogelijk is, kunnen we de betaalde bedragen beëindigen en terugbetalen, verminderd met de redelijke kosten.

11. Gegevensbescherming en privacy

We verwerken persoonsgegevens (namen, dieetwensen, contactgegevens, facturen, foto's voor marketing, enz.) in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming van de EU (GDPR/AVG). We verwerken alleen persoonlijke gegevens voor het leveren van diensten, het verwerken van betalingen, marketing (met toestemming) en zoals vereist door de wet. We bewaren boekings- en financiële gegevens gedurende wettelijke termijnen die vereist zijn volgens de Nederlandse wetgeving (bijvoorbeeld belasting-/boekhoudkundige verplichtingen). Klanten hebben het recht om toegang tot, rectificatie of verwijdering van hun persoonlijke gegevens te vragen (onder voorbehoud van wettelijke bewaarverplichtingen). Verzoeken om contact op te nemen met betrekking tot gegevensbescherming info@vbbq.nl

12. Intellectueel eigendom, foto's en marketing

  1. Alle materialen, menu's, foto's en promotionele inhoud die door Vasiliadi BBQ worden geleverd, blijven ons intellectuele eigendom. De klant mag foto's publiceren die de klant tijdens het evenement heeft gemaakt, op voorwaarde dat Vasiliadi BBQ waar mogelijk wordt gecrediteerd.
  2. Tenzij u ons schriftelijk anders instrueert, kunnen we niet-identificerende foto's van evenementen gebruiken voor onze marketingkanalen. Als u wilt dat we geen foto's van uw evenement gebruiken, laat het ons dan van tevoren weten.

13. Klachten en voedselincidenten

  1. Elke klacht over de Services moet onmiddellijk aan onze manager ter plaatse worden gemeld en binnen 7 dagen na de gebeurtenis schriftelijk worden bevestigd. We zullen dit onmiddellijk onderzoeken en proberen een redelijke oplossing te vinden.
  2. In het geval van een vermoedelijke door voedsel overgedragen ziekte die naar verluidt verband houdt met ons voedsel, moet de klant ons onmiddellijk op de hoogte stellen en meewerken aan ons onderzoek en eventuele officiële vragen (bijvoorbeeld NVWA). We zullen relevante monsters en gegevens bewaren voor inspectie.

14. Annulering en uitstel van evenementen door autoriteiten/vergunningen

Als een lokale overheid, gemeente of locatie de toestemming intrekt, een vergunning weigert of beperkingen oplegt (waaronder beperkingen op het laatste moment op het gebied van geluid/volksgezondheid) die het evenement voorkomen of wezenlijk beïnvloeden, hebben we het recht om de geleverde diensten en redelijke kosten in rekening te brengen. Waar overeengekomen zullen we de klant helpen bij het aanvragen of wijzigen van vergunningen, maar officiële goedkeuringen blijven de verantwoordelijkheid van de klant of de locatie.

15. Toepasselijk recht, geschillen en consumentenregels

Op deze Voorwaarden is de Nederlandse wetgeving van toepassing.

Voor consumenten kunnen bepaalde dwingende regels inzake consumentenbescherming van toepassing zijn, die waar nodig voorrang hebben. Voor zakelijke boekingen wordt elk geschil voorgelegd aan de bevoegde Nederlandse rechtbank of, indien overeengekomen, aan bemiddeling/arbitrage.

Waar van toepassing (bijvoorbeeld consumentenovereenkomsten), is het wettelijke recht om offline of op afstand overeenkomsten te annuleren van toepassing, zoals vereist door de Nederlandse wet.

16. Wijzigingen in deze voorwaarden

We kunnen deze Voorwaarden van tijd tot tijd bijwerken (om wettelijke, reglementaire of operationele redenen). De versie die op onze website is geplaatst (met een datum) is de versie die van toepassing is op nieuwe boekingen. Belangrijke wijzigingen die van invloed zijn op bestaande boekingen worden waar nodig schriftelijk meegedeeld.

17. Volledige overeenkomst/scheidbaarheid

Deze voorwaarden vormen samen met de schriftelijke bevestiging en eventuele overeengekomen menu's of bijlagen de volledige overeenkomst tussen de partijen. Als een rechtbank een bepaling ongeldig oordeelt, heeft dat geen invloed op de rest van de voorwaarden.

18. Neem contact op

Voor boekingen, contracten, annuleringen, dataverzoeken of verzekeringsdocumenten kunt u contact opnemen met:
info@vbbq.nl | +31625171167

We Grill. You Chill
Vasiliadi BBQ Catering
U kunt beschikbare tijdvakken kiezen om onze catering te boeken. Je kunt ons team boeken voor 4, 5 of 7 uur. Bekijk ons schema en we zullen de gasten op uw evenement nog blijer maken met de hoogwaardige Taste of Grill-service.

heb je nog vragen?

We zijn er om te helpen!

whatsapp ons
OF
Vraag een offerte aan

Dank je wel!

We nemen binnen 24 uur contact met je op.
Oeps! Er is iets misgegaan tijdens het verzenden van het formulier.